Alltid något!

Tyckte att skolstarten känndes bra och jag längtade till hösten och vintern då jag har praktik. Mamma fick åka hem från sjukhuset och livet rullade liksom på i ett skönt tempo som ja trivdes i och mådde bra av. Om de endå vore så.
Idag då ja kom till skolan kändes allt bra ennu men efter en-två timmar började jag bli kissnödig (okei dehär låter sjukt men de är hämskt för mj) funderade inte så mycke på de utan tänkte gå på wc då timmen slutade, lättare sakt än gjort. Där satt jag världens kissnödig men ingenting kom. Det här har hänt några gånger tidigare så jag tänkte att okej jag prövar pånytt om en stund. Försökte att slappna av men utan resultat. De blev allt mera tryck i min mage och urinblåsa och jag satt på wc i jag vet inte hur länge men ingenting hände. någongång vid tolv tiden blev trycket så starkt att jag inte klarade skolan mera, meddelade att jag inte mådde bra och skulle åka hem. Jag bokstavligen satt och grät i bussen för att de var sånt tryck i magen och urinblåsan. När ja steg av bussen var benena alldeles utan kraft och jag kunde knappt gå pga all värk. När jag äntligen kom hem och kunde slappna av helt ordentligt (trodde jag) kunde jag lätta på trycket aningen. De kändes underbart. Men snabbt där efter blev jag kissnödig igen. Tänkte förståss att nu har de gott om för den här gången, men icke. Ingenting hände då ja gick på wcn. Först nu igen vid 6 tiden lyckades jag lätta på trycket ordentligt. Talade med mamma och pappa och vi kom överens om att åka till läkaren imorgon eller redan ikväll om de blir värre.

Nu kan jag tänka mej att ni tycker de låter lite små kul dehär. Tycker själv de är otroligt pinsamt att skriva om de. Men de är verkligen inte kul. Tänk er att ni är så jävla pissnödiga att de känns som ni skulle pissa på er. Men ingenting händer. Blir bara mera nödig för varje stund som går och trycket ökar i magen. Förstår att de är svårt för en som inte varit med om det att förstå hur de känns, men ja lovar er, ni vill inte veta heller.
Om de är någon som varit med om liknande så vill jag gärna ha kontakt med den personen. De här är förjävligt.


Kommentarer
Postat av: Någon som har varit med om något liknande.

Sådana där symptom får jag när jag har fått urinvägsinfektion. Man kan inte kissa, men det känns som om man är jättekissnödig. HEMSKT! Jag får det om jag inte kissar efter att jag har haft sex (rätt jobbigt att ALLTID behöva gå och kissa efteråt.). Men man kan även få det om man utsätter underlivet för kyla. Om du gjort något av detta nyligen är det förmodligen det du har. Mot detta äter man antibiotika ett tag. Mot urinvägsinfektion kan det även hjälpa att dricka pressad citron eller något annat surt. Annars läker det av sig självt efter ett tag. Typ två veckor eller så, men så länge har aldrig jag väntat (man blir ju rätt handikappad av det och kan inte koncentrera sig). Oj oj, vad långt det här blev. Men lycka till i alla fall!

2009-08-19 @ 21:25:12
Postat av: Någon som har varit med om något liknande.

Sådana där symptom får jag när jag har fått urinvägsinfektion. Man kan inte kissa, men det känns som om man är jättekissnödig. HEMSKT! Jag får det om jag inte kissar efter att jag har haft sex (rätt jobbigt att ALLTID behöva gå och kissa efteråt.). Men man kan även få det om man utsätter underlivet för kyla. Om du gjort något av detta nyligen är det förmodligen det du har. Mot detta äter man antibiotika ett tag. Mot urinvägsinfektion kan det även hjälpa att dricka pressad citron eller något annat surt. Annars läker det av sig självt efter ett tag. Typ två veckor eller så, men så länge har aldrig jag väntat (man blir ju rätt handikappad av det och kan inte koncentrera sig). Oj oj, vad långt det här blev. Men lycka till i alla fall!

2009-08-19 @ 21:25:16
Postat av: Någon som har varit med om något liknande.

Sådana där symptom får jag när jag har fått urinvägsinfektion. Man kan inte kissa, men det känns som om man är jättekissnödig. HEMSKT! Jag får det om jag inte kissar efter att jag har haft sex (rätt jobbigt att ALLTID behöva gå och kissa efteråt.). Men man kan även få det om man utsätter underlivet för kyla. Om du gjort något av detta nyligen är det förmodligen det du har. Mot detta äter man antibiotika ett tag. Mot urinvägsinfektion kan det även hjälpa att dricka pressad citron eller något annat surt. Annars läker det av sig självt efter ett tag. Typ två veckor eller så, men så länge har aldrig jag väntat (man blir ju rätt handikappad av det och kan inte koncentrera sig). Oj oj, vad långt det här blev. Men lycka till i alla fall!

2009-08-19 @ 21:25:55
Postat av: ♥ Tjelsi - Bipolär/ Borderline blogg ♥

låter lite som urinvägsinfektion... jag får det jätteofta... hoppas att du mår bättre snart

2009-08-20 @ 11:50:31
URL: http://tjelsi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0