Svar på kommentarer!

Tänkte jag kunde svara på några kommentarer jag tidigare fått.

zella om Mediciner!: eller kanske gå i terapi????? då slipper ni alla biverkningar som kommer med mediciner. se till att träffa en bra legitimerad psykolog istället. mediciner är bara en kortsiktig lösning.

Svar: Jag går i terapi hos en mycket bra legitimerad psykolog. Jag äter inte mediciner för att bli frisk av dom, dom är bara ett hjälp på vägen. Ett hjälp som gör att jag har årk att hantera problemen. Utan dom hadde jag inte haft årk att ens tänka på hur livet ser ut och hur jag skall bli frisk. Att mediciner bara är en kortsiktigt lösning de vet jag, men jag hadde ju inte heller tänkt äta psyk.mediciner resten av livet liksom. Biverkningar av mediciner har aldig varit ett problem för mig, dock finns det ju människor som får biverkningar, vilket är synd.


evelina om Tisdag!: Hej, jag hittade din blogg nu och jag tycker det verkar intressant. Jag har läst igenom en snabbis och du verkar inte ha det så lätt! Jag hoppas verkligen på det bästa för dig!
Men kan du förklara lite närmare vad emetofobi, som du säger att du lider av, egentligen är för något. Jag har nämligen ingen aning.
Sen undrar jag hur gammal du är. Om du inte vill berätta exakt kan du kanske säga på ett ungefär?
Fortsätt kämpa! :)

Svar: Kolla på www.emetofobi.se där beskrivs det rätt bra. Årkar inte just nu börja skriva så läs där. Hemsidan är en samlingsplats för emetofober. Angånde min ålder så är jag 17 år. Rätt ung alltså med tanke på vad jag gått/går igenom just nu.  Men jag kämpar på.

Kram på er alla! Vi hörs snart!

Kommentarer
Postat av: Anonym

när är nästa resa? hur känns allt inför den?

2009-08-02 @ 21:52:33
URL: http://everydaywithcutie.blogg.se/
Postat av: zella

Hej!

Vad glad jag blir att höra att du går i terapi!

Det är sant att man ibland måste ta mediciner också. Det jag menade var att det finns tyvärr alldeles för många som medicinerar i onödan. Medicin är för akut hjälp och som sagt en kortsiktig lösning, vilket är också är bra. Men om man vill få ett bättre liv på längre sikt så ska man gå i psykoterapi hos en legitimerad psykolog.

Kram på dig.

2009-08-03 @ 15:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0