2 Dagar kvar!

Kan inte fatta att det bara är två dagar kvar tills jag åker på min första resa. 2 DAGAR! Konstigt att jag inte har sättit mig helt på tvären och vägra åka, de brukar jag nämligen göra. Men jag skall åka, de ska jag. Jag vill visa för alla att jag klarar dethär, visa för dom som tror att dehär aldrig kommer att gå.
Jag tror dethär kommer bli en bra resa *peppapeppa* Inget festande i alla fall. Njuta av god mat och shopping. Ja sånt man gör tillsammans med goda vänner. På kvällarna kanske vi köper lite vin och godis och njuter på vårt hotellrum.
Låter det inte lockande? Kan ni fatta att jag nästan avbokade denna lockande resa? Är verkligen trött på att ångesten skall få styra över mina val.
Det måste bli ändring på den fronten! NU.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fick ett tips av en nära vän



"var förändringen du vill se"



de har hjälpt mig otroligt mycket. att leva de liv jag vill leva när jag inte har all ångest eller fobier.

2009-07-24 @ 22:21:52
Postat av: Evelina

Ja för det vanligaste jag har hört är att vid emetofobi är man rädd för att själv kräkas. Emetofobernas hemsida (?) beskriver emetofobin så. Men, klart jag inte tycker det är kul att kräkas, däremot mår jag inte mer dåligt av det än att det snarast är skönt att bli av med det fysiska illamåendet. Däremot har jag som jag skrev, i många år mått dåligt när andra mår dåligt. T.ex. på tivoli vägrade jag åka en karusell efter att jag sett någon som spytt i närheten! INTE av hygieniska skäl, det var säkert rengjort... Men då mådde jag dåligt, fick hjärtklappning och kunde inte tänka på något annat. Då var jag kanske 10 år. Idag är jag 23. Alla hatar när jag beter mig knäppt. Såfort jag hör talas om äckliga människor som spytt på restauranger, bussar eller dyl så mår jag illa och tappar helt koncentrationen på det jag håller med (tex bilkörning som det senast var när jag fick höra en äckelhistoria).

2009-07-24 @ 23:28:51
URL: http://cuteewe.blogg.se/
Postat av: Elina♥

fin blogg!:)

btw, behöver hjälp! klicka in på min blogg och klicka på inlägget "Beslutsångest, som vanligt" och säg vad du tycker:)

ha en bra dag:)

2009-07-25 @ 13:27:35
URL: http://elinalatin.blogg.se/
Postat av: LIENE

Jag håller tummarna för att allt går bra:)

resan låter verkligen lockande, så se till att njuta av den!

Om man ahr rädsla/fobi så är enda sättat att övervinna den genom att kasta sig in i det men i egentligen är det inte så svårt som man tror, det är bara ens tankar osm hindrar en.

2009-07-25 @ 19:13:10
URL: http://lienes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0