Hämskt!

Visst är det ganska normalt att ha tandläkarskräck? I alla fall tycker jag att var och varannan har det. Jag har tandläkarskräck, eller kan man kalla det fobi redan? då det gått så långt att jag gör vad som hällst för att slippa gå till tandläkaren.  Nu har det gått FÖR långt och jag är tvungen att gå dit. Men som emetofobiker kan jag säga att det inte är så lätt. Att måsta ligga med munnen öppen och halsen i sån vinkel att man knappt kan svälja är inget jag önskar. Mår illa bara av att tänka på det. Att ha en massa saker i munnen och inte veta vad man skall göra då illamåndet kommer är inte så kul.  Skall definitivt sluta med godis och läsk NU. Dom kommer nog att få söva ner mej tror jag. Jag är nog den värsta patienten en tandläkare kan få. Har någon något tips hur man kommer över tandläkarskräcken? Det vore guld värt!


Kommentarer
Postat av: Linda

Det där med tandläkarskräck kännet jag inte igen. mest för att de brukar bara pilla på min tänder och önska mig välkommen. Däremot får jag kväljningar av att bara borsta tänderna.

Men du har rätt att kräva att få bli sövd. det är nog faktiskt det bästa tips jag kan ge dig nästan, för vet du att du kommer få det så kan du koppla bort det lite. du vet att du kommer komma dit och få vila en stund bara i stort sett :)



Preciiis så känner jag med. Jag vill vara där jag är trygg. Men man kan tycka det borde vara lättare om det är nått roligt? Förra sommaren skulle mamma och jag köra till göteborg, 35 mil, och det förstår du hur jobbigt det var. Trots att jag ville för vi skulle se mamma mia föreställningen och allt. jag hade aldrig panikångest, men ångest under hela den dagen. Och jag HADE roligt, och jag såg verkligen fram emot det.



Nixpix, inga mediciner, dels är jag lite rädd för det, och dels, kommer låta jättedumt, vill jag itne gå till nån psykolog.Det är så få som vet, och hittills är det faktiskt, helt ärligt EN som förstått mig, så jag har inga förväntningar från en psykolog liksom..

2009-07-08 @ 18:17:13
URL: http://lillyz.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ush.. finns inget man kan göra mer en att lägga sig där som ett offer. Brukar tänka på saker som är mycket värre... men ja det finns ju knappt något värre.

2009-07-08 @ 20:12:23
URL: http://theflubberthing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0