Med hopp om ett lyckligt slut.

Satt idag och funderade hur mitt liv kommer att se ut när jag blir frisk någongång (om jag blir det?). Ibland är det riktigt skönt att bara kunna sitta och drömma sig bort till ett fint hus, en underbar man och kanske två barn, en fin trädgård och sist med inte minst hälsa och lycka. Kan sitta länga och fundera på sånt tills jag kommer tillbaka till verkligheten. En verklighet jag hälst hade sett lite annorlunda. Hälsa är inget jag tar förgivet och inte lycka heller. Visst finner jag lycka varje dag och ofta men då man mår riktigt dåligt så kan jag inte se dom fina stunder som jag då kanske borde tänka på. Och även om jag tänker på min lycka att få ha en underbar familj och underbara vänner så går det inte alltid att övertala ångesten att försvinna.
Jag hoppas att ingen tycker att jag är jobbig och gnällig, de vill jag absolut inte vara. Jag vill heller inte att någon skall tycka synd om mej, det var inte därför jag startade bloggen. Det är b.la därför som jag är anonym, jag vill inte att männiksor som känner mej hittar hit och sedan får veta allt och hela sanningen. Jag är en person som inte vill vara i vägen. Jag vill inte förstöra för någon. Jag vill ju bara väl. Dock vet jag att min ångest har förstört mycke för mig och mina nära. Det finns massor som vi fått inhibera pga min ångest som styr och ställer.  Därför håller jag allt detta innan för mej, jag vill inte att människor jag känner skall behöva oroa sig att jag inte mår bra. Mina närmaste vet att då jag inte mår bra så då berättar jag det för dom.  Om jag blir frisk så då tammefan ska jag leva det liv jag nu har fått lägga undan pga av ångest, emetofobi och social fobi. Då skall jag kompensera allt jag är skyldiga mina kära, sådant som jag nu inte är kapabel till. 
Men jag kämpar för att få just det lyckliga slutet jag drömmer om varje dag.

Kram och ta hand om varandra.

Kommentarer
Postat av: smet

Jag känner igen mig otroligt mycket i din text. Jag är själv sjuk.



Det viktigaste av allt är att aldrig tappa drömmen, hoppet och målen. Att man fortfarande drömmer om ett bra liv tyder på att en viljestryka inom en som kan ta sig dit.



Att du inte vill vara till besvär känner jag också igen väldigt mycket men kom ihåg en sak, du lever för dig själv och inte för andra. Du ska sätta din hälsa i främsta rummet, gå inte omvägar för att inte "störa" andra, mår du dåligt får de acceptera det men låt dem även veta att det inte är deras fel.



och sist.. glöm inte bort att ångesten, smärtan och sorgen är en del av livet. Det är inte din smärt eller ångest. Den existerar.. alltid, identifiera dig inte med dem. Alla har/kommer att uppleva det.

2009-07-05 @ 22:12:08
URL: http://smet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken fin blogg du har =)



Vill du ha gratis kläder i en mängd olika affärer?

Eller biobiljetter kanske?

Tryck på länken och registrera dig, sen är det bara att samla poäng som du byter till presentkort i valfri affär. Superenkelt och roligt.



http://www.gratismode.se/?c=57742

2009-07-05 @ 22:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0