Sömnproblem.

Dom senaste dagarna har ja gått omkring o varit trött mest hela tiden. Nätterna har blivit långa för mej då ja inte kunnat sova. Jag är hur trött som hällst men somnar enndå inte fören småtimmarna. Dethär e ju jobbigt då jag enndå VILL sova och sen kunna vara pigg och glad på dagarna så jag skulle årka umgås med familj och vänner. Har någon något bra tips hur man lätt somnar?
Min största mardröm är ju förståss att vakna mitt i natten och bara måsta springa ti Wcn och spy. Det har hänt några gånger i min barndom och de har blivit som ett stort trauma. Jag skulle dö om det skulle hända. Därför är det lite svårt att somna då jag ligger och funderar "mår jag inte lite illa nu eller inbillar jag mig?" Jobbigt.
För 1½ år sen då jag mådde som sämst fick jag sömnmedicin för mina sömnproblem. Då min läkare skrev ut dom sa hon att mitt största behov då var att få sova en hel natt ordentligt då jag under många veckor sovit få timmar per natt och då ja sovit så var de orolig sömn. Efter en tid sov jag igen bra och mamma ville att jag skulle sluta med sömnmedicin då den är så beroendeframkallande. Efter dess har jag sovit ganska bra men nu under en tid har jag märkt att min sömn blivit allt oroligare. Detta kan ju förståss bero på den stress jag tar för mina resor i slutet av sommaren.
Otroligt jobbigt då jag vill årka på dagarna.

Kommentarer
Postat av: ada

god kväll :) allt bra?

2009-07-02 @ 23:51:42
URL: http://adada.blogg.se/
Postat av: Leia

Önskar dig en fin fredag!

2009-07-03 @ 12:21:12
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: www.saratilda.blogg.se

För mig funkar det att fokusera på ngt annat, kanske med lite musik som jag kan drömma mig bort med. Hoppas du kan sova bättre inatt



www.saratilda.blogg.se

2009-07-05 @ 21:21:10
URL: http://saratilda.blogg.se/
Postat av: Izze

Prova att ligga blixtstilla så länge du kan och fokusera på att ligga helt stilla och inget annat, funkar för mig :)

2009-07-07 @ 00:02:47
URL: http://izzze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0