Torsdag!

Min förra pojkvän sade till mig att jag hade "feta lår" och att jag borde träna mera. Antagligen var det inte så mycke allvar i det men jag tog det ganska hårt. Antagligen tyckte han att jag var lat för när han lämnade mej sade han att han inte vill ha en lat och slö flickvän.
Jag vet att jag inte har feta lår och jag tränar precis när jag vill det.
Man skall få se ut precis som man vill utan att någon skall kritisera det. Och om man nu mot förmodan skulle tycka att någon är fet eller lat eller va fan som hällst så för i helvete säg det inte till den personen då. Jag blir så jävla arg när människor måste kritisera varandra hela tiden.
Jag ÄR nöjd med min kropp som den är nu. Efter att jag blev sjuk sjönk min vikt ganska mycke men efter förra sommaren gick jag upp tillbaka, nu under våren/sommaren då jag mått lite sämre igen så har det sjunkit med ungefär 10 kg. Jag är endå normalviktig trots att jag gått ner så mycke. Bantar gör jag deffinitivt inte, det skall man inte göra i unga år. Men alla som inte mår bra vet hur det känns och förstår att det inte alltid smakar med mat då man mår dåligt.
Man skall acceptera sig sådan som man är skapad.

Alla olika Alla jämnlika.

Kommentarer
Postat av: Cutie

Januari 2007 utvecklade jag panikångest, emetofobi, socialfobi och nästan alla andra fobier man kan få. Detta var något jag levde med varje dag, varje sekund fram till typ mars 2009. Jag arbetade varje dag i varje stund från dag 1 med att bli frisk - åt anarax (ångestdämpande) i 6 månader, men slutade för att jag ville veta om jag gjorde framsteg eller om de va medicinen. Jag har gått i terapi 1 till 2 ggr i veckan fram till juli 2009 och det har varit en blandning mellan KBT och KPT, vilket har fungerat super! Jag har även en tarmsjukdom som heter IBS (känslighet 10 av 10) samtidigt som ångesten och fobierna som gjort allt värre. Men de finns ett slut och sätt att kontrollera allt på.

2009-07-23 @ 20:10:25
URL: http://everydaywithcutie.blogg.se/
Postat av: Linda

Hoppas verkligen du inser att ingen kille har rätt att säga så. det var sjukt dumt. Nu kanske han var bra gällande annat, men det finns ingen anledning att den som ska älska en mest säger sånt.



Jag väger mig inte ens längre då jag haft svårt med min vikt. Har haft sjukt svårt att gå upp i vikt, och får ofta höra ifall jag har ätstörningar..

Men sen började jag träna och gick upp lite i vikt, och är nöjd nu. Men om någon VILL såra mig, vet dem ju vad dem ska göra..

Så de dagar jag könner mig nöjd med hur jag ser ut, DÅ väger jag mig.

2009-07-23 @ 21:24:35
URL: http://lillyz.blogg.se/
Postat av: Leia

Ja hej där !

2009-07-23 @ 21:24:42
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Micaela espinoza

Fan sant, men antagligen så kommer det alltid finnas folk som kritiserar en. Allt handlar om att man inte tar åt sig av en massa jävla skitprat.



Själv så har jag haft en ätstörning, och har olika komplex över min kropp, men man kan inte leva om man bara sitter och kollar på saker på ens kropp som man stör sig på.Man måste se det positiva i saker, det som man själv kanske inte gillar kanske någon annan lite ser.

Brukar oftas vara att man inbillar sig och tycker att man är ful när man i verkliga fall är söt osv.

2009-07-23 @ 22:06:43
URL: http://micaelaaespinoza.blogg.se/
Postat av: Cutie

Jag har gått i terapi (KBT blandat med KPT) och därigenom gått till botten med allt. Vad kommer rädslan ifrån är en av de frågor vi rotat i tillsammans. De har tagit tid - hade de i ca 2 år och 3 mån. Har fortfarande tanken kvar men inte alls på samma sätt, inte i närheten. Men de handlar om att kämpa, jobba med sig själv, inte ge upp och öva på att komma tillbaka.

2009-07-23 @ 22:10:12
URL: http://everydaywithcutie.blogg.se/
Postat av: karolina

killar kan vara dumma i huvudet, hade också en pojkvän förr som kritiserade mig, min kropp och hur jag var och han blev bara värre och värre. Riktigt våldsam typ. De älskar en inte.. Tur att man fann den rätta till slut :)

2009-07-24 @ 00:42:08
URL: http://creativestudio.blogg.se/
Postat av: B

Du har en väldigt bra blogg, det finns inte många bloggar därute där folk skriver sina känslor. Jag själv har väldigt svårt med mitt självförtroende och går och omkring och tänker väldigt mycket. men jag mår bra ändå. Hoppas du mår bättre :)

2009-07-24 @ 19:34:07
URL: http://bleriiina.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0