Varför blev JAG sjuk?

Den frågan ställer jag mig ofta. Varför blev jag sjuk? Vad har jag gjort för illa för att måsta må såhär dåligt.
Jag tror att man ofta lägger skulden på sig själv. Man tror att man gjort någonting och nu blir man straffad för det.
Jag tänker så ibland fast jag vet att jag inte gjort nånting som skulle orsaka min ångest mm. Jag vet inte orsaken till att jag mår dåligt. Det finns inget i min barndom eller ungdom som jag skulle kunna tänka att orsakar detta. Inget trauma eller så som skulle utvecka ångest. Det ÄR svårare att få behandling mot ångesten då jag inte vet vart den har sitt botten. Man kan inte prata om det då jag inte vet vad det är.
Det är verkligen svårt att må dåligt men inte veta varför.
Någon som känner igen sig?

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja, det förstår jag att det känns extra tungt det. Jg vet väl kanske inte riktigt varför jag fick det, men jag vet vad som utlöste det..

Men jag läste en bra sak i en bok för några månader sen. Lucinda Bassett har gjort en bok som heter..nått.. och handlar om hennes kamp och hur hon blev fri. Hon hade en patient som frågade hur hon ville må och hon svarade "som förr", och Lucinda frågade "vill du verkligen det?"



Och det är helt rätt. Jag menar, visst, jag hade inte panikångest på högstadiet, men vill jag egentligen bli den personen jag var då? Nä, det vill jag inte, jag vill bli starkare, modigare, kaxigare, haha.

Hoppas detta är något jag kan se tillbaka på om några år..



Nä, men det jag menar är, även om du inte vet hur det började, vill du må precis som innan du fick ångest? Det sägs att människor med krav på sig, intelligenta människor, och människor som vill ha kontroll ha störra tendens att få det. kan stämma rätt bra enligt mig själv.

du fixar det här, VI fixar detta.

Frågan är bara när då, för jag känner mig bara mer och mer isolerad..

Ha en skitfin lördagskväll, de fyra minuter som är kvar! :P

2009-07-18 @ 23:57:10
URL: http://lillyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0