Hittade en bra insändare!

Skummade igenom en gammal SOLO och fastnade för en insändare med rubriken "Besegra deppet"  En läsverd inseändare deffinitivt.
Såhär lät den:

" Att vara ung är inte enkelt. Det var det inte heller för mig. Större delen av mitt tonårsliv har kantats med depression,ätsrörningar, alkoholproblem, otaliga ångestattacker, tårar, tårar och tårar. Jag trodde att livet alltid skulle vara så. Men någonting höll mej kvar, Och det är jag otroligt glad för idag. Att jag lät den lilla gnutta hopp om en bra framtid göra sig hörs genom mörkret.Men jag trodde aldrig att livet skulle kunna visa sig vara så bra. I depressionens mörker såg jag inte allt det fina omkring mig. Men med hjälp av terapi,medicinering och en hel del envishet kan jag nu säga att jag är frisk. Och till min förvåning upptäckte jag mig ha blivit en riktigt glad och rolig, livsnjutande person. Jag tror tyill och med att erfarenheten av att ha varit deprimerad har gjort mig till en ennu gladare person än vad jag annors skulle vara. Lycka är ingen självklarhet för mig, inget jag tar för givet. Därför är varje uppriktigt skratt som kommer från mej en seger, och jag ler en extra gång för mig själv. Jag behöver inte spela glad längre. Och varje gång känner jag mig så stolt över mig själv. Jag klarade det. Jag är värd att vara lycklig. Och jag vill säga det samma till alla som är deprimerade. Ni är värda att må bra! Det är en vanlig sjukdom, och det GÅR att bli frisk, även om det inte känns så. Var heller inte rädd för att söka hjälp från andra. Det är värt det. DU är värd det!"


Jag önskar verkligen jag själv om  några år kunde skriva en sådan insändare, om man då räknar bort ätstörningar och alkoholproblem som jag tur inte har.
Artikelt är så sann känner jag. Man kan inte tro att det nånsin skall bli bra igen , fast man vet att kommer att bli bra, man måste bara kämpa lite för det.  Man måste våga söka hjälp. Artikeln var verkligen super bra. Den fastnade verkligen och jag känner igen mej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0