Kämpar och kämpar!

Då ångesten under en kort tid varit ganska mild har jag haft de underbart. Känns skönt att den kan vara borta under några dagar, men tyvärr är de ofta så att då den varit borta i några dagar kommer den allt starkare då den kommer tillbaka. Just nu sitter jag bara här och funderar vad fan jag skall göra. Jag vill kunna längta till nya utmaningar och äventyr men de gör jag inte, ja ser på dom med fasa och undrar hur jag skall överleva. Jag har svårt att lämna mitt trygga hem, här har jag ju allt. Jag gjorde en gång det misstaget att jag packade mina saker och flyttade, i 8 veckor klarade jag mej men sen sa mitt psyke stopp. Skulle nästan kunna säga att jag har ett trygghets handikapp, kan inte åka någonstans utan att veta att jag kan känna mej trygg där, veta att där finns sjukvård vid behov och sen att alla som är hemma har det bra och är trygga. Lite jobbigt då varje semester måste vara planerad och burkar med lugnade läkemedel skall finnar innom räckhåll hela tiden. För mej är dethär verkligen ett handikapp då allt kretsar runt min ångest och hur jag skall hantera den i alla situationer.
Blä för ångest!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!Jag är en tjej på 19 år som har lidit av ångest och depression i ett antal år..



Jag åt antidepressiva i ett år, och utvecklade utifrån det socialfobi/torgskräck. När jag slutade med min antidepp så förvann denna fobi



Visst har jag kvar depressionssymptomen, men är dock påväg mot ett bättre liv.



Panikångesten är kvar, som jag får tillfälliga tabletter mot...



Tänkte vara lite naiv, om det kanske kunde hjälpa, tror du att din fobi kan hänga samman med antidepp?

Om det nu är det du äter.. för tänkte eftersom du kunde klara av sociala sammanhang..

Vad går du i för typ av samtals terapi?

Vad äter du för medicin?

Hur länge har du lidit av socialfobi?



Svara gärna på min blogg, så att det är lättare att svara snabbt. Vore kul att ha en kontakt, och kanske hjälpa varandra?



/ Maria

2009-07-06 @ 01:00:52
URL: http://itoyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0